Monday 9 November 2015

Töö otsingul

Tänasest alustasin oma tööotsingutega. Tegelike tööotsingutega alustasin juba Eestis, kuna jälgisin regulaarselt seek.com.au töökuulutuste lehekülge, millel sain täpselt määratleda, millist tööd ja mis rajoonis otsin. Lisaks laadisin sinna leheküljele üles oma CV ja sain lehekülje kaudu kontakteeruda tööandjatega. Siiski ei võtnud minuga keegi ühendust, kuna üldjuhul ei meeldi austraallastele meilide kaudu suhelda, pigem helistatakse või räägitakse näost-näkku. CV-l oli mul ainult Eesti telefoninumber ning seetõttu usun, et keegi minuga ühendust ei võtnudki. Pubidel või restoranidel (otsin baaridaamina tööd) on palju lihtsam palgata keegi, kes on kohe juba olemas, kuna üldjuhul on tahtjaid palju.
Eile õhtul vaatasin taaskord üle seek.com.au lehekülje ja selle järgi panin paika marsruudi, millistest pubidest täna on mõtet läbi käia, et reaalselt managerile oma nägu näidata ja CV üle anda. Algselt otsustasin 4 pubi kasuks.
Sellisel moel enese müümine on mulle väljakutseks. Tean, et suudan jätta hea esmamulje ning mul on mitmeid eeliseid töö saamiseks, kuna olen Austraalias varem baaris töötanud, kuid uute inimestega tutvumine on alati hirmutav. Õnneks oli täna mu autojuhiks Erle, kes igale poole minuga kaasa tuli ja moraalselt mulle väga palju toeks oli. :P Auto juhtimisest rääkides, sõitsin üks päev pargist Bobiga jalutamast ise tagasi ja vasakul pool sõitmine oli väga lihtne ja loogiline – tuli kiiresti meelde. Ainus asi, mis mul pidevalt sassi tahtis minna, oli suuna näitamine, kuna kang on võrreldes Eesti autoga teisel pool. Selle asemel oleksin pannud kojamehed tööle.
Pubides oli suhtumine väga erinev. Esimeses pubis rääkis minuga küll manager, kes ütles, et nad just palkasid kellegi, kuid jätavad mu CV ootele, kui nad järgmine kord inimesi otsivad. Teises pubis meeldis mulle see, et kõige pealt täitsin nendepoolse küsitluse ära, seejärel rääkis minuga manager ning selle tulemusena pakuti mulle juba selleks ja järgmiseks nädalaks kolme vahetust, pärast mida nad otsuse teevad. Selle pubi miinuseks oli vaid see, et nad saavad mulle garanteerida vaid 20 tundi nädalas, mis on minu jaoks natuke vähe. Aga hetkel parem, kui mitte midagi. Kolmandas pubis läks samuti väga kiiresti. Ulatasin baaridaamile oma CV, kes lubas selle edasi manager’ile anda, kuid tema endaga rääkida ei saanud, kuna tal oli sellel hetkel kiire. Neljandas pubis läks samuti kiiresti, kuna jõudsime sinna parasjagu lõuna ajal, mis tähendas jällegi seda, et manager’i ennast ei näinud. Samas otsustasin juba koha peal ära, et see pubi/restoran jääb natuke liiga kaugele sellest kohast, kus elan, nii et isegi kui nad helistavad mulle tagasi, siis suure tõenäosusega sinna siiski tööle ei lähe. Veel enne kojuminekut ütles Erle, et on tegelikult veel üks pubi, mis küll otseselt töötajaid ei otsinud minu teada, kuid otsustasime ka sealt läbi käia. Ka seal pubis suhtlesin ainult baaridaamiga, kuid samas jättis see pubi mulle kõige parema mulje. Ka baaridaam ütles, et tulime heal ajal, kuna järgmine nädal tehakse tööintervjuusid. Küsis veel üle, kas õpin kuskil või saaksin töötada täistööajaga. Loodan, et ka see tuleb mulle plussiks, et tahangi vähemalt 40 tundi nädalas töötada.
Nüüd ei jää mul muud üle, kui oodata, et keegi minuga ühendust võtab ja tööle kutsub. Loodan väga, et saan just viimasesse pubisse tööle.

OCH PÅ SVENSKA...


Jag kommer att skriva en liten sammanfattning på svenska också för att praktisera svenska i Australien. Tack Fanny för det bra idé! 
Idag började jag söka jobb. Jag vill arbeta som barflicka, så jag besökte fem olika krogor var jag pratade med chefer eller gav min CV till andra barflickor. Jag var inbjöds tillbaka till en krog för prov-dagar men där jag kan bara jobba 20 timmar i vecka som är inte nog för mig. Men det är bättre än ingenting i början. Den sista krogen var min favorit och jag hoppas att dom ringer mig snart. 
Jag är lädsen om jag har skrivit nånting fel J

4 comments:

  1. Hoian pöidlad pihus, et just viimase pubiga õnneks läheks!!! Nii tubli, et rootsi keeles ka kirjutasid :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jah, proovin kasvõi natukene igakord kirja panna, et täitsa meelest ei läheks :-)

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. hoian kah viimase pubi koha pealt pöidlaid! Kallid sulle,väga tubli ja julge oled!

    ReplyDelete